събота, 12 ноември 2011 г.

Използване на технологията за "очовечаване" на образованието в глобален мащаб или точно обратното

Презентацията на Салман  Хан, относно- да използваме видео в образованието, ни разкрива един нов поглед върху връзката на технологиите и образованието. Целта е да ни покаже предимствата на новата среда. Развитието в технологично отношение би могло да помогне за улесняване в разбирането и в развитието на нашите способности. Използвайки иновациите в образованието бихме могли да си осигурим по-добра базисна система и възможността да я надграждаме.
Образованието е една от основните структури в днешно време, помагайки за нейното усъвършенстване,помагаме за усъвършенстването на една по-глобална система- нацията. Използването на технологиите в образованието води до взаимодействие както между учениците, така и между преподаватели и ученици . Чрез технологиите учителите се осведомяват за нивото на всяко едно дете и имат по-голяма възможност да отделят време на всекиго по отделно.
Според мен от една страна преплитането на технологиите и образованието би довело, както Салман Хан казва , до една "очовечена образователна система", а това определено би помогнало не само на учениците, на преподавателите, но и на всеки, който по един или друг начин е лишен от възможността да се обучава. Тази система би довела до едно равенство между хората, ако не в социалната, то поне в образователната сфера. Но от друга страна то би довело да една съвсем различна нация, нация без "социален контакт". Би лишило хората от обикновеното взаимодействие, а именно диалога. Хората ще се изолират в едно виртуално пространство. Да, те ще общуват, но това общуване ще се ограничи до общуване с технологиите. Събеседникът  ще е компютърът, машина лишена от емоции. А това би довело до изграждането на хора лишени от физически контакт, хора лишени от чувства .
Системата на Салман Хан е наистина добра, но тя трябва да бъде ограничена. Нека всички хора да имат възможността да се образоват, но да не пренебрегват контакта "на четири очи".

Няма коментари:

Публикуване на коментар